ALGEMENE VOORWAARDEN
- 1. Inleiding
- 2. Procedures en voorwaarden voor bestellen
- 3. Prijzen
- 4. Betalingsvoorwaarden en -methoden
- 5. Levering
- 6. Recht op annulering
- 7. Ruilen en verlengen
- 8. Gebruiksvoorwaarden voor Producten en Aansprakelijkheid
- 9. Beperkingen en uitsluitingen van garantie
- 10. Risico-overdracht
- 11. Niet-conformiteit
- 12. Overmacht
- 13. Informatietechnologie en burgerrechten
- 14. Intellectuele eigendomsrechten
- 15. Klachten - geschillen
1. Inleiding
1.1. Definities
Verkoper: deze term verwijst naar het bedrijf WONDERBOX NL BV, geregistreerd onder nummer 34248019, gevestigd te Lichtfabriekplein 4, 2031TE Haarlem, Nederland, en waarvan het maatschappelijk doel is de verkoop van beleveniscadeaus en cadeaukaarten voor vrijetijds- of vakantiediensten.
Verzekeringsmaatschappij: Amlin Insurance SE INI Liability, Postbus 2190, 1180 ED Amstelveen.
Koper: deze term verwijst naar de contracterende partij die een product heeft besteld of gekocht. De Koper kan al dan niet de Begunstigde van het Product zijn, afhankelijk van het feit of hij het Product persoonlijk gebruikt of het aan een derde schenkt.
Begunstigde: verwijst naar de persoon die de houder van het Product is.
Vervaldatum: datum tot wanneer de
Koper/Begunstigde kan profiteren van een Product(en). . De Vervaldatum een Producten is beschreven in artikel 8.
De Vervaldatum kan ook opgezocht worden op website een Producten (zie artikel
8).
Partner(s): verwijst naar de persoon of wettelijke entiteit die een of meer diensten levert die onder het Product vallen.
Partij/Partijen: verwijst gezamenlijk of afzonderlijk naar de Koper en/of Begunstigde en de Verkoper.
Product(en): verwijst naar alle producten die op de site worden verkocht, dus zowel de producten van het merk Wonderbox als de producten van andere merken. De Producten kunnen in fysieke versie (indien beschikbaar) of in elektronische versie zijn. Als de Cadeaubon de vorm heeft van een elektronisch ticket dat naar de Koper of Begunstigde is verzonden, wordt gespecificeerd dat het gaat om de elektronische versie van het Product.
Producten met een prijs hoger dan 800 euros kunnen niet noch geheel noch gedeeltelijk, betaald worden met een tegoedbon, een Cadeaukaart, of een Cadeaubon.
Site: verwijst naar de website www.cadeaukaartkopen.nl
Code / Kortingscode / Promocode: betekent kortingscodes uitgedrukt in een percentage of een forfaitair bedrag geldig op de Site voor de aankoop van daarvoor in aanmerking komende Producten. Het kan met name gaan om Codes die door derden worden verspreid in het kader van een commerciële actie (hierna “Betreffende actie”).
Deze codes hebben de volgende algemene kenmerken:
- ze kunnen niet onderling of met andere promoties of andere promotionele acties worden gecumuleerd
- ze zijn niet overdraagbaar
- ze hebben een beperkte gebruiksduur
- ze kunnen nooit worden ingewisseld of verlengd
- ze zijn beperkt tot gebruik van een enkele Code per bestelling per persoon. Zo kan een code die is verspreid in het kader van een Betreffende actie slechts een keer worden gebruikt door eenzelfde persoon
- gebruik is onderworpen aan een minimum aankoopbedrag. Er kan dus geen Product worden gekocht met een prijs die gelijk is aan 100% van de waarde van de Code.
Deze kenmerken zijn van toepassing op alle Codes tenzij uitdrukkelijk anders wordt bepaald in het Reglement van de Betreffende actie waarvan de Code deel uitmaakt.
In geval van niet-naleving van de gebruiksvoorwaarden van deze Codes zoals gedefinieerd in de AV of het Reglement van de Betreffende actie, behoudt Verkoper zich het recht voor het gebruik van deze Codes te verhinderen en/of alle Producten of Tegoeden die door middel hiervan zijn verkregen te deactiveren.
Zender : zender van de Producten verkocht door de Verkoper.
1.2. Doel van het contract
Het doel van deze Algemene Voorwaarden en garanties (hierna genoemd: 'AV') is om de algemene voorwaarden te bepalen waaronder de Verkoper Producten aan de Koper verkoopt.
Bijgevolg houdt elke door de Koper geplaatste bestelling de onvoorwaardelijke aanvaarding in van deze AV en zijn instemming om de bepalingen ervan volledig na te leven. Zij hebben voorrang op alle andere documenten, met uitzondering van bijzondere voorwaarden die uitdrukkelijk en schriftelijk door de Verkoper zijn toegestaan.
De Koper erkent dat hij de AV heeft gelezen voordat hij zijn bestelling plaatst.
Deze Algemene Voorwaarden treden in werking op december 2023. Ze annuleren en vervangen alle eerdere versies.
De Verkoper behoudt zich het recht voor om de AV op elk moment te wijzigen door een nieuwe versie te publiceren op zijn site. In geval van wijziging van de AV, zullen de AV van toepassing zijn die van kracht zijn op de datum van de bestelling, waarvan een kopie aan de Koper zal worden gezonden bij bevestiging van zijn bestelling.
De nietigheid van een clausule van deze AV heeft niet de nietigheid van de gehele AV tot gevolg. Het tijdelijk of definitief niet toepassen van één of meer bepalingen van de AV door de Verkoper houdt geenszins in dat hij afziet van zijn recht om de andere bepalingen van de AV toe te passen, die hun uitwerking zullen behouden.
Foto's op de Site hebben geen contractuele waarde.
2. Procedures en voorwaarden voor bestellen
De Koper kan bestellingen voor Producten plaatsen op de site www.cadeaukaartkopen.nl.
2.1. Op de website: www.cadeaukaartkopen.nl
Elke bestelling van een Product dat wordt aangeboden op de Site, impliceert dat deze Algemene Voorwaarden zijn gelezen en expliciet geaccepteerd. Deze aanvaarding is niet afhankelijk van het feit of de Koper zijn handtekening met de hand zet om zijn aanvaarding aan te geven.
Om een bestelling te plaatsen op de Site moet de hieronder beschreven procedure strikt gevolgd worden. Het plaatsen van een bestelling online houdt in dat een opeenvolging van verschillende schermen wordt doorlopen waarop de verschillende fasen worden gepresenteerd die de Koper moet doorlopen om zijn bestelling bij de Verkoper te valideren.
2.1.1. Keuze van het Product
Om een bestelling te plaatsen op de Site moet de Koper naar de Site gaan en een Product kiezen. Nadat hij zijn keuze heeft gemaakt, moet hij op de knop klikken om het aan het winkelmandje toe te voegen.
2.1.2. Controle van het winkelmandje
Daarna moet hij de inhoud van zijn winkelmandje controleren (of doorgaan als hij nog een Product wil toevoegen) en kiezen of hij de fysieke versie van het Product wil hebben of de elektronische versie, indien beschikbaar.
Hij kan ook een actiecode invullen als hij er één heeft.
Wanneer alle Producten die de Koper wil kopen in het winkelmandje zitten, vult hij zijn e-mailadres in waarop hij de bestellingsbevestiging wil ontvangen, waarna hij op de knop kan klikken om door te gaan met de betaling.
2.1.3. Adres en contactgegevens en betaling
De Koper controleer/vult in (en voegt toe of corrigeert indien nodig) het bezorgadres voor het/de Product(en).
Om de bestelling te bevestigen en over te gaan tot betaling, moet hij het vakje aanvinken waarin staat dat hij de Algemene Voorwaarden heeft gelezen,ze uitdrukkelijk aanvaard, en dat hij verklaart 18 jaar of ouder te zijn, en vervolgens klikken op de knop om de bestelling te bevestigen en over te gaan tot betaling.
Hij kan dan de betalingsmethode kiezen.
Voor online betalingen wordt de Koper doorgestuurd naar een beveiligde betalingspagina en ontvangt hij een bestellingsbevestiging per e-mail nadat hij betaald heeft. Op het moment van betaling wordt de bestelling definitief en wordt het contract geacht gesloten te zijn.
De contractuele informatie wordt samengevat in de bestellingsbevestiging.
2.2. Fraudepreventie
In het kader van het fraudepreventiebeleid behoudt de Verkoper zich het recht voor om, naar aanleiding van een op de Site geplaatste bestelling, aan de Koper bewijsstukken te vragen om zijn bestelling te kunnen valideren.
In dat geval ontvangt de Koper een e-mail met de mededeling dat zijn bestelling om een verificatie vraagt en hij wordt gevraagd de bewijsstukken te verzenden die nodig zijn voor de controle.
Als de Koper niet binnen 2 dagen nadat het verzoek is verstuurd door de Verkoper, aan een dergelijk verzoek voldoet, leidt dit automatisch tot het annuleren van de betreffende bestelling, zonder dat de Koper de mogelijkheid heeft hier een bezwaar tegen in te dienen.
De aankoop van een Product buiten de Site van de Verkoper of het officiële distributienetwerk valt onder de exclusieve verantwoordelijkheid van de Koper en is op eigen risico.
Verkoper behoudt zich het recht voor deze Producten te deactiveren indien deze onder verdenking komen te staan en/of indien enig strafbaar feit wordt geconstateerd, zoals fraude, verzwijging van gestolen goederen, oplichting.
Deze deactivering kan in geen geval aanleiding geven tot de betaling van een vergoeding voor zijn koper of zijn begunstigde. Ook de klantaccounts die betrokken zijn bij vermoedelijke of bewezen overtredingen worden tijdelijk of definitief geblokkeerd.”
3. Prijzen
De Verkoper behoudt zich het recht voor om zijn prijzen op elk moment te wijzigen, waarbij de Koper de garantie heeft dat de prijs wordt toegepast die geldig is op de dag van de bestelling.
Overeenkomstig de openbare raadpleging van de Europese Commissie die op 20 november 2008 van start is gegaan, is de verkoop van cadeaubonnen niet onderworpen aan BTW in relaties met consumenten.
Bijgevolg mag op de documenten die ter attentie van de Koper worden afgegeven ter gelegenheid van de levering van voornoemde producten, geen BTW worden gefactureerd.
De producten die zijn opgenomen in de Promotielijst zijn echter wel onderworpen aan het BTW-tarief dat van toepassing is op het product in kwestie. Op het moment van aankoop van een van deze producten, vermelden de documenten die aan de Koper worden overhandigd het bedrag aan BTW over het bedrag van het product dat bij de Product.
De 'Cadeau-opties' die worden aangeboden tijdens de verificatiefase van het winkelmandje zijn eveneens onderworpen aan de BTW tegen het tarief dat van toepassing is op het als optie gekozen product.
De verzendkosten van het Product zoals beschreven in artikel 5.3 zijn niet in de prijs opgenomen, tenzij de Partijen nadrukkelijk anders overeenkomen. Deze kosten zullen het voorwerp uitmaken van een bijkomende facturatie en zullen vermeld worden ofwel op de bestelbon in geval van telefonische aankoop, ofwel vóór de definitieve validatie van de bestelling in geval van aankoop van het Product op de Site.
Over de verzendkosten wordt BTW berekend volgens het normale tarief.
4. Betalingsvoorwaarden en -methoden
4.1. Betalingsvoorwaarden en -methoden voor Producten
Aankopen worden betaald via de volgende methoden die op de Site beschreven worden:
- of via iDeal of een andere op de Site beschikbare betalingsmethode, onder de voorwaarden zoals beschreven op het moment van betaling. In alle gevallen wordt de verzendtermijn van Producten via de post of per e-mail berekend vanaf de datum van ontvangst van de betaling.
Als een aankoop niet wordt betaald, behoudt de Verkoper zich het recht voor om de Product(nen) voor de onbetaalde Product(en) te deactiveren.
5. Levering
5.1.
De Producten worden in beperkte oplage gecreëerd vanwege de beperkte ontvangstcapaciteiten van de Partners en de beperkte geldigheidsperiode van de Producten.
Het Productaanbod is geldig voor zolang de voorraad strekt en is onder voorbehoud van de vervaldata van de Producten.
Als een Productaanbod niet beschikbaar is, wordt de Koper hierover zo snel mogelijk op de hoogte gesteld en heeft hij het recht de bestelling te annuleren.
Hij kan verzoeken:
- ofwel om de betaalde prijs terugbetaald te krijgen binnen uiterlijk 14 dagen na de datum waarop de Verkoper de Koper heeft geïnformeerd over zijn weigering de bestelling te handhaven,
- ofwel om te ruilen voor Product van een vergelijkbare prijs met vergelijkbare kenmerken. Er wordt een nieuwe bestelling opgemaakt voor het nieuwe Product zodra de Koper zijn keuze heeft bevestigd. Deze bestelling wordt zo snel mogelijk verwerkt, aangezien de betaling al is verwerkt.
Als het niet mogelijk is om te ruilen, krijgt de Koper het betaalde geld terug. Verkoper kan niet aansprakelijk gehouden worden als een Product niet beschikbaar is en dit kan de Koper geen recht geven op schadevergoeding.
5.2.
Fysieke producten worden bezorgd op het postadres dat is doorgegeven op het moment dat de bestelling geplaatst werd.
De Verkoper kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld, op welke grond dan ook, indien de laattijdige levering te wijten is aan de Koper, d.w.z. indien de geadresseerde afwezig is op het ogenblik van de levering van het Product of indien de Koper een invoerfout heeft gemaakt bij het plaatsen van de bestelling.
In geval van een te late levering verbindt de Verkoper zich er evenwel toe alle nuttige maatregelen te nemen om een eventuele aan hem toe te schrijven disfunctie van de vervoersdienst / verzending per e-mail te onderzoeken en op te lossen.
5.3.
De bezorging van fysieke Producten gebeurt via DPD of PostNL en enkele gevallen met een andere vervoerder.
Bezorgkosten en details zijn te vinden op de pagina met leverings voorwaarden
De Verkoper kan niet aansprakelijk gehouden worden voor verlate bezorging als de vertraging te wijten is aan overmacht of toe te schrijven is aan derden die belast zijn met het vervoer.
De Koper kan er ook voor kiezen om zijn Product in elektronische versie te laten bezorgen.
5.4.
De elektronische versie van Producten wordt verzonden naar het e-mailadres dat is opgegeven tijdens de bestelling, het is de verantwoordelijkheid van de Koper deze eventueel te printen. Het emailadres dat wordt opgegeven kan het e-mailadres zijn van de Koper of van de Begunstigde.
De Verkoper kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld, op welke grond dan ook, indien de laattijdige levering te wijten is aan de Koper, d.w.z. indien de Koper een invoerfout heeft gemaakt bij het plaatsen van de bestelling.
6. Recht op annulering
In overeenstemming met de wet heeft de Koper in het geval van verkoop op afstand het recht op een bedenkperiode van veertien (14) dagen vanaf de datum dat Koper het Product ontvangen heeft. Koper kan zijn bestelling annuleren, of anders de Begunstigde, zonder dat hij redenen hoeft op te geven voor de annulering en zonder boetes te hoeven betalen, met uitzondering van de bezorgkosten (exclusief standaard bezorgkosten) en retourkosten, die betaald worden door de Koper.
6.1. Voor Producten
De Koper, of de Begunstigde, brengt de Verkoper op de hoogte van zijn beslissing om de bestelling te annuleren door hem vóór de periode van 14 dagen het op de Site beschikbare herroepingsformulier, of enige andere ondubbelzinnige verklaring waarin hij zijn wens tot herroeping uitdrukt, toe te sturen. De Koper kan gebruikmaken van het op de website beschikbare contact pagina om het herroepingsformulier te versturen.
Voor producten is echter geen teruggave van het fysieke formaat vereist. De product wordt op afstand gedeactiveerd. Terugbetaling vindt plaats binnen 14 dagen na ontvangst van het herroepingsverzoek.
De Koper kan enkel aansprakelijk worden gesteld in geval van waardevermindering van de Product als gevolg van andere manipulaties dan noodzakelijk voor de goede werking van de Product, en dit in overeenstemming met de aard en de kenmerken van de Product. Wanneer de Product geheel of gedeeltelijk is besteed, is het retourneren van het Product onmogelijk. Het herroepingsrecht kan in een dergelijk geval dus niet van toepassing zijn.
Het staat de Koper of de Begunstigde vrij zijn Product te gebruiken vóór het einde van de termijn van het herroepingsrecht. Indien de Begunstigde besluit van de Service gebruik te maken, betekent dit dat hij er stilzwijgend maar onbetwistbaar mee instemt afstand te doen van zijn recht op opzegging.
Dit artikel is niet van toepassing op Kopers die geen privépersonen zijn.
6.2. Voor de Gepersonaliseerde Producten
In overeenstemming met de consumentenwetgeving, kunnen Producten die gepersonaliseerd zijn, niet ingetrokken worden.
7. Ruilen en verlengen
Producten kunnen niet worden verlengd of terugbetaald door de Verkoper. Raadpleeg de Productuitgevers en de gebruiksvoorwaarden van het betreffende Product op de websites van de Productuitgevers (zie artikel 8.2).
8. Gebruiksvoorwaarden voor Producten en Aansprakelijkheid
8.1. Gebruiksvoorwaarden voor Producten
8.1.
Verkoper verkoopt Producten van andere merken op de Site. Dit zijn de cadeaukaarten Restaurant Cadeau Card, Wellness & Beauty Cadeau, Bloemen Cadeau, Klus Cadeau, Huis & Tuin Cadeau, Reis Cadeau en DE Cadeaukaart (hierna samen “Cadeaukaarten”).
Producten zijn geldig tot aan de Vervaldatum die op de Producten staat. De Cadeaukaarten hebben de volgende "Vervaldatum":
Cadeaukaart |
Geldigheidsperiode |
Restaurant Cadeau Card |
2 jaar |
Wellness & Beauty Cadeau |
2 jaar |
Bloemen Cadeau |
2 jaar |
Klus Cadeau |
2 jaar |
Huis & Tuin Cadeau |
2 jaar |
Reis Cadeau |
3 jaar |
DE Cadeaukaart |
3 jaar |
Het Duurzame Cadeau |
3 jaar |
Shoes & Sneakers |
3 jaar |
8.2.
Voor alle onderwerpen met betrekking tot de Cadeaukaarten zijn de toepasselijke voorwaarden beschikbaar in de Algemene Voorwaarden van de volgende websites:
Cadeaukaart |
Algemene voorwaarden |
Restaurant Cadeau Card |
|
Wellness & Beauty Cadeau |
|
Bloemen Cadeau |
|
Klus Cadeau |
|
Huis & Tuin Cadeau |
|
Reis Cadeau |
|
DE Cadeaukaart |
|
Het Duurzame Cadeau |
https://www.hetduurzamecadeau.nl/algemene-voorwaarden.html |
Shoes & Sneakers |
https://www.shoes-sneakerscadeau.nl/algemene-voorwaarden.html |
8.3.
Reizen naar de plek van bestemming van de geselecteerde Partner, of een internetabonnement in het geval van online Services vallen niet onder de Services.
8.4.
In het geval dat de Product niet wordt gebruikt, verloren of vernietigd, kan de Begunstigde geen aanspraak maken op terugbetaling. Verkoper behoudt zich het recht voor geen claims te accepteren van de Koper en/of Begunstigde die zijn Product buiten het gebruikelijke distributienetwerk voor Wonderbox -producten verkreeg, met name rechtstreeks van een privépersoon. In geval van een activeringsprobleem wordt de Kopers/Begunstigden aangeraden het bewijs van de aankoop te bewaren en de geldigheid en de status van hun Product rechtstreeks op de Site te controleren.
9. Beperkingen en uitsluitingen van garantie
9.1. Beperkingen
Sommige Services zijn alleen toegankelijk onder bepaalde voorwaarden voor gezondheid, leeftijd, gewicht of vermogens. Deze voorwaarden staan voor elke Service weergegeven op de Siten beschreven in artikel 8.
De Begunstigde zal deze beperkingen zorgvuldig lezen.
De Serviceverleners behouden zich het recht voor om te weigeren de verzochte Service uit te voeren als de Begunstigde van het Product niet voldoet aan de vereiste voorwaarden.
Andere Services zijn alleen toegankelijk afhankelijk van weersomstandigheden, technische of andere voorwaarden. Deze voorwaarden staan voor elke Service op de Site. Partners behouden zich het recht voor om de verzochte Services te weigeren of om de reservering uit te stellen als niet voldaan wordt aan de vereiste voorwaarden.
Vanwege de aard van bepaalde Services kunnen sommige Partners aan de Begunstigde vragen een vrijwaring van aansprakelijkheid te tekenen of een waarborg te betalen.
In al deze gevallen kan Verkoper niet aansprakelijk worden gesteld tot vrijwaring van de Koper/Begunstigde.
Sommige Producten kunnen toegang geven tot bepaalde producten of goederen, of die toegankelijk stellen. Het is raadzaam de etikettering zorgvuldig te lezen om elk risico in verband met deze producten of goederen, en in het bijzonder elk risico van allergie, te vermijden.
9.2. Uitsluitingen van garantie
Reizen naar de plek van bestemming van de geselecteerde Partner of een internetabonnement in het geval van online Services vallen niet onder de Services.
De Services zijn onderworpen aan de contractuele voorwaarden van Zender en de gekozen Partner, in het bijzonder met betrekking tot reserveringen, annuleringen en de geldende regels. Het is de verantwoordelijkheid van de Koper/Begunstigde om zich hiervan op de hoogte te stellen voorafgaand aan de reservering.
De Zender en Partner is er uitsluitend aansprakelijk voor dat de Service naar behoren wordt uitgevoerd. Voor alle vragen met betrekking tot de contractuele voorwaarden van de Zender en gekozen Partner, dient de Begunstigde zich rechtstreeks tot deze laatste te wenden, en kan hij geen vordering instellen tegen de Verkoper.
Verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld in geval van verlies, diefstal, of teruggave van de Product nadat de levering van het Product heeft plaatsgevonden.
10. Risico-overdracht
Risico-overdracht voor het verlies of beschadiging van het Product gebeurt op de dag van levering van het product.
11. Niet-conformiteit
11.1. Niet-conformiteit van het fysieke Product
11.1.1. Uiting van voorbehoud door de Begunstigde of de Koper in geval van zichtbare gebreken aan het fysieke Product.
De persoon die het pakket in ontvangst neemt, wordt aangeraden het pakket op het ogenblik van de levering zorgvuldig te inspecteren en zijn eventuele voorbehoud op de leveringsbon van de vervoerder te vermelden in geval van gedeeltelijke of volledige verslechtering van de pakketten.
Ongeacht of al dan niet een voorbehoud is gemaakt op de leveringsbon van de vervoerder, moet degene die het pakket in ontvangst neemt de vervoerder zo spoedig mogelijk na de ontvangst van de betrokken pakketten door middel van een aangetekende brief met opgave van redenen in kennis stellen van zijn voorbehoud. Indien geen voorbehoud wordt gemaakt, wordt het product geacht in goede staat te zijn geleverd en kan het achteraf niet worden betwist of aanspraak worden gemaakt op zichtbare gebreken.
11.1.2 Uiting van voorbehoud door de Begunstigde of de Koper in geval van leveringsfout of niet-conformiteit van het fysieke Product.
De Koper of de Begunstigde dient zo spoedig mogelijk aan Verkoper elke klacht voor te leggen betreffende een leveringsfout en/of het niet in overeenstemming zijn van de Producten wat betreft hun aard of kwaliteit met de informatie die op de bestelbon staat. Alle te laat ingediende klachten zullen worden afgewezen zonder mogelijkheid van verhaal. Klachten moeten worden ingediend bij de klantenservice volgens de instucties op de contact pagina .
De Partijen komen overeen dat de garantie van de Verkoper strikt beperkt is tot de vervanging van goederen waarvan de Verkoper erkent dat zij gebrekkig zijn, of tot de terugbetaling van de waarde ervan, rekening houdend met het gebruik dat ervan is gemaakt, naar vrije keuze van de Verkoper.
11.1.3. Klachten met betrekking tot het niet-leveren van het fysieke Product.
Als levering niet wordt uitgevoerd binnen de genoemde termijn (zie de pagina met leverings voorwaarden] ), worden alleen zo snel mogelijk gemelde klachten verwerkt.
11.1.4. Wettelijke garantie
Verkoper is verplicht zich onder alle omstandigheden te houden aan de voorwaarden van de wettelijke garantie als het verkochte Product niet-conform is of verborgen gebreken heeft.
11.2. Niet-conformiteit van de elektronische versie van Producten
Na ontvangst van de elektronische versie per e-mail wordt aanbevolen dat de Koper de aard van het elektronische ticket controleert en zijn voorbehoud kenbaar maakt als er fouten zijn.
Voorbehouden moeten zo snel mogelijk kenbaar gemaakt worden via het contact pagina .
Een voorbehoud dat niet kenbaar is gemaakt in overeenstemming met de hierboven genoemde regels, wordt niet in behandeling genomen en stelt Wonderbox vrij van alle aansprakelijkheid ten opzichte van de Koper.
De Partijen komen overeen dat de garantie van de Verkoper strikt beperkt is tot de vervanging van de elektronische versie van een Product waarvan de Koper heeft aangegeven dat het niet-conform is, of de terugbetaling van de aankoopprijs.
In geen geval kan de Verkoper aansprakelijk worden gesteld om de Koper schadeloos te stellen voor alle schade, van welke aard ook, die het gevolg zou kunnen zijn van vervangingen of terugbetalingen die hebben plaatsgevonden.
12. Overmacht
De in deze Voorwaarden opgenomen verplichtingen zijn niet van toepassing of worden van rechtswege en zonder enige schadeloosstelling opgeschort indien de uitvoering ervan onmogelijk wordt ten gevolge van overmacht of buitengewone omstandigheden in de zin van de wet en de jurisprudentie, of ten gevolge van enige oorzaak te wijten aan de Koper, de Begunstigde of de Partner.
Elke Partij moet de andere Partij met alle middelen en zo snel mogelijk op de hoogte brengen wanneer zich een geval van overmacht voordoet dat hen verhindert hun contractuele verplichtingen geheel of gedeeltelijk na te komen.
De Partijen moeten alles in het werk stellen om de gevolgen van niet-nakoming van de overeenkomst ten gevolge van overmacht te voorkomen of te beperken; de Partij die zich op overmacht wil beroepen, moet de andere Partij onverwijld in kennis stellen van het begin en, in voorkomend geval, het einde van deze gebeurtenis, bij gebreke waarvan hij niet van zijn haar verantwoordelijkheden kan worden ontheven.
13. Informatietechnologie en burgerrechten
Het verzamelen en verwerken van persoonsgegevens wordt uitgevoerd met als doel het uitvoeren van bestellingen mogelijk te maken. De informatie over de verwerking van deze persoonsgegevens is in zijn geheel te vinden in het Privacybeleid.
In overeenstemming met de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) heeft en Koper en/of Begunstigde het recht op inzicht in, verwijdering, portabiliteit van gegevens die hem betreffen, en op bezwaar of beperking van de verwerking ervan. Hij kan dit recht uitoefenen door naar het volgende adres te schrijven: Lichtfabriekplein 4, 2031 TE Haarlem, Nederland, of via het contact pagina .
14. Intellectuele eigendomsrechten
De gereproduceerde elementen (zoals handelsmerken en alle illustraties, afbeeldingen, logo's en foto's) op Site, die het exclusieve eigendom zijn van de Verkoper, zijn beschermd onder het auteursrecht, de wet op handelsmerken en de wet op patenten. Gehele of gedeeltelijke reproductie, wijziging of gebruik van deze handelsmerken, illustraties, beelden of logo's, om welke reden en via welk medium ook, zonder expliciete voorafgaande toestemming van de Verkoper, is streng verboden. Hetzelfde geldt voor het combineren of het gebruik er van in combinatie met enig ander merk, symbool of logo, of meer in het algemeen enig onderscheidingsteken dat bestemd is om een samengesteld logo te vormen. Hetzelfde geldt voor alle auteursrechten, ontwerpen, modellen en patenten die het eigendom zijn van de Verkoper.
15. Klachten - geschillen
15.1 Klachten
Alle klachten moeten zo snel mogelijk bij de Klantenservice worden ingediend via het contact pagina dat te vinden is op de Site.
15.2 Geschillen
In geval van onenigheid tussen de Verkoper en de Koper/Begunstigde die niet in der minne kan worden geschikt, dient de partij die dit wenst eerst een ingebrekestelling te sturen naar de andere partij waarin zij haar grieven uiteenzet, alvorens het geschil voor te leggen aan een rechtbank.
In geval van onenigheid over de uitleg of de uitvoering van deze Algemene Voorwaarden, zal de bevoegde rechtbank die zijn welke door de toepassing van de regels van gemeen recht wordt aangewezen.
Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing, ook indien deze worden gesloten met Kopers of Begunstigden die in een ander land woonachtig zijn of die de overeenkomst buiten het grondgebied van Nederland hebben gesloten. Deze verkoopvoorwaarden vallen onder het Nederlands recht.